השקשוקה הכי טובה בתל אביב

מנת העגבניות והביצה הזו היא מעדן מזרח תיכוני. כל החלמונים בצד, חפרו בשקשוקה הכי טעימה של תל אביב.

בישראל יש כמה מהעגבניות המשובחות בעולם, אז לא פלא שהן מרכיב תזונה יומיומי. מבישול נא לבישול איטי, הישראלים שלטו להפיק את המרב מהשפע שלהם מהתוצרת הטרייה הזו, מה שמסביר את הקלות שבה קיבלו את הטרנדים הטבעוניים. תיהנו מאמנות העגבנייה במלוא תפארתה כשהיא מוצגת כמו תערוכה, ובמקביל להתמלא בתבלינים מעוררי חלבון ותבלינים מעוררי אנרגיה על ידי טיפול בבלוטות הטעם שלכם במחבת שקשוקה חמימה. 

מנה זו מבטיחה חווית ארוחת בוקר ישראלית מסורתית אמיתית. אם זו הפעם הראשונה שלך, תהיה מוכן לחזור – אף אחד לא אוכל שקשוקה רק פעם אחת. אם אתה רוצה לנסות את זה בבית, פנה לשוק הקרוב ביותר, או לארוחות בתקציב שונות, תסתכל ברשימת אוכל הרחוב הטובים ביותר שלנו בתל אביב וביפו. מהמר שאתה לא יכול לאכול רק אחד.

חנויות שקשוקה בתל אביב

1. שוקשוקה

המקום התוסס הזה בשוק הכרמל הוא מקלט שקשוקה, המגיש גרסאות מפוארות של הביצים האפויות הפופולריות ביותר ברוטב עגבניות. בחרו בכל אחד מהביצועים הייחודיים של המנה המקומית הזו, כמו הגרסה הספרדית עם סלמי, תרד וחומוס, או הגרסה האיטלקית הכוללת גבינת עיזים ובזיליקום.

2. ד"ר שקשוקה

המקום הלבבי הזה, הממוקם בשוק הפשפשים של יפו, הוא פרי יצירתו של בינו גבסו, הלא הוא ד"ר שקשוקה. במשך שנים רבות, אנשים נהרו למסעדה הזו בשביל אוכל טריפוליטאי אותנטי והשקשוקה הייחודית (ביצים אפויות ברוטב עגבניות). אלה מגיעים בביצועים רבים ושונים; נסה את זה עם פטריות, או שווארמה, או מבחר של תוספות מדהימות אחרות.

שקשוקה בישראל

3. בנדיקט

בנדיקט הפך לשם נרדף לארוחת בוקר בישראל, ותמצא מספר מיקומים ברחבי הארץ. אנשים באים לכאן כדי ללגום ארוחת בוקר בכל שעה ביום או בלילה. פתוח 24 שעות וגדוש בכל אוכל מנחם אפשרי: בין אם זה פנקייק מתנשא, ביצי בנדיקט, פרנץ' טוסט או שקשוקה, ארוחת הבוקר אינה יודעת כאן גבולות.

4. שאפה בר

תוך כדי שיטוט בשוק הפשפשים (שוק הפשפשים של יפו), תפסו מקום ב-Shafa Bar המגיש אוכל מקומי, חומרי גלם עונתיים ומנות סופר יצירתיות. במהלך היום, המקום מגניב ושיקי ומגיש שקשוקה מרושעת; בלילה, הסצנה משלימה עם קוקטיילים יצירתיים ומופעי מוזיקה מדי פעם.

5. סאלוף ובניו

הלחמים והתבשילים התימניים האותנטיים ועשירי הטעמים ב"סאלוף ובניו" מוגשים באווירה אופנתית ונינוחה, מה שמחזק את המוניטין של שוק לוינסקי של תבלינים ויאפים. המטבח התימני מפורסם בכך שהוא לוקח מים וקמח והופך אותם באורח פלא לדבר יופי: לחמים שמימיים עם טעמים ומרקמים מדהימים. התחל עם ה'קובנה' כדי לקבל לחם טרי וחם עם מגוון מטבלים, ולאחר מכן עם עטיפת 'מלאווח' מתקלפת (לחם תימני דמוי פנקייק מטוגן) בשילוב עם תבשיל בקר 'שאוויה' על קוסקוס. 

אין דבר מרענן יותר מלסיים ארוחה כבדה עם פרוסות אבטיח עסיסיות ותוספת של גבינת בולגרית, פריט מחוץ לתפריט שכל המקומיים בקיאים מזמינים. המחירים הסבירים שלהם כבר סבירים אפילו יותר במהלך ה-happy hour היומי שלהם, עד כדי כך שהם יורידו אותך על הברכיים ותודה לישראל על "מבצע שטיח קסמים".

6. שקשוקיה

עם מתכון משפחתי שעבר מספר דורות, שקשוקיה מתמחה בקלאסיקה ישראלית עשויה עגבניות, פלפל מתוק, בצל, ביצים וכמובן המון אהבה – שקשוקה! המסעדה הנעימה מגישה כמה עיבודים למתכון הקלאסי שלהם, כולל שקשוקה עם חומוס, שווארמה עוף או החציל הנערץ תמיד. חפרו במנות ישראליות נוספות לצד המנה העיקרית שלכם, כמו סלטים קצוצים ומנות ראשונות חומוס. שקשוקיה, הממוקמת במרחק של צעדים ספורים מחוף גורדון, היא המקום המומלץ להירגע בו אחרי יום ארוך של שיזוף ושתייה, במיוחד אם הבית מרגיש רחוק מדי.

7. קפה 65

במלון 65 המרשים והאורבני בשדרות רוטשילד ממוקם קפה 65. מזנון ארוחת הבוקר הטעים והמגוון פתוח לאורחי המלון והן למבקרים, מוצע לאורך כל היום. בקפה 65 יש מבצעים יומיים עם ביצים וחביתות, מספר סוגי חלבה, סביץ', מבחר גבינות וירקות, פרנץ' טוסט ועוד שלל פינוקים שנועדו להפוך את חווית ארוחת הבוקר הטובה ביותר שלך בישראל. לבוא עם בטן ריקה; הריחות מעוררי הפה של Café 65 יגרמו לכם למלא את הצלחת ולחזור לעוד.

שקשוקה

8. האחים

האחים היא מסעדה שוקקת חיים ברחוב אבן גבירול הסואן. תוסס וידידותי, זה כמו לסעוד בביתו מסביר פנים של מקומי תל אביבי. הדגש הוא על חומרי גלם טריים הממוקמים במיקום המשדר אווירה תל אביבית טרנדית באווירה לא יומרנית. התפריט מורכב מאינספור סלטים תוצרת בית, קבבים ואוכל ישראלי תוצרת בית [1].

9. אנסטסיה

מהרגע שתראו את אנסטסיה, תרגישו בבית. הכל מצוי בשפע בבית הקפה המרווח הזה: מהאור הזורח מבעד לחלונות ועד לצוות הבריאות והתפריט הנרחב של אפשרויות טבעוניות, גולמיות וללא גלוטן ומנות מזינות במיוחד. המוקד העיקרי באנסטסיה הוא אוכל טבעוני בריא. אפשרויות התפריט הטעימות כוללות: קיש הבטטה עם קרום כוסמין במילוי גבינה שופעת על בסיס אגוזי מלך, שעועית לימה חמאתית וארטישוק ירושלמי, הכל מוגש עם ברוסקטה קלויה קלות. נסה גם את הסלטים המתנשאים שלהם המתהדרים בירקות טריים שנבחרו בקפידה ובמרכיבים מחזקים את מערכת החיסון.

10. קפה בירנבאום

בהמשך הרחוב משוק המלאכה היפה בנחלת בנימין (פתוח בימי שלישי ושישי) ניצב מקום שכונתי עם מזנון בר סלטים נרחב של מנות חמות וקרות. לקפה בירנבאום יש למעלה מ-50 אפשרויות החל מסלטי כרוב קלילים וסלטי שעועית ועד כוסמת וקוסקוס. צוות של דמויות "תל אביביות" מובהקות – מצופי חוף צעירים רעבים ועד פטרונים מ"גיל מסוים" – אוכלים כאן כבר שנים, והכל מאותה סיבה: להרגיש בבית. ב-50 שקלים (במזומן בלבד), תקבלו את כל מה שאפשר לאכול סלטים חמים וקרים, קישים ושאר מאכלי צמחונים. פנינה נסתרת זו פתוחה ומגישה את הסלטים הסנסציוניים הללו מאז 1962.

11. שלמה ודורון חומוס

נפתח על ידי שלמה בשנת 1937, נכדו דורון ממשיך את המורשת של הגשת מצרך החומוס הצנוע הזה ללא סלסולים. בעוד חומוס הוא המומחיות שלהם, הממסד הוותיק הזה דבק במסורת, ויש לו שקשוקה מסורתית אלוהית ואמינה בתפריט. ישיבה בחוץ ברחוב מרוצף אבן, באווירה מוגברת על ידי הצלילים והריחות של שוק הכרמל, שלמה ודורון יש תחושה אותנטית באמת.

קרא את המדריך שלנו על ברים בתל אביב כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן