שדרות רוטשילד בתל אביב

שדרות רוטשילד בתל אביב נקראות על שמו של הנדבן היהודי המפורסם, הברון אדמונד ג'יימס דה רוטשילד שתרם בנדיבות לישראל בראשית ימי הקמת המדינה. שדרות רוטשילד הוקמה לפני קצת יותר מ-100 שנה ונמשכת משכונת נווה צדק בדרום מערב ועד לנקודה הצפונית שלה כיכר הבימה ותיאטרון.

השדרה מפורסמת בחנויות היוקרתיות, המסעדות האופנתיות והיופי שלה. לשדרות רוטשילד יש תחושה צרפתית מובהקת עם רצועת הולכי הרגל המרכזית והרחבה שלה עם שבילי אופניים, ספסלים ואמנות ציבורית. במהלך היום פוקדים את השדרה השוקקת אנשי מקצוע מהמחוז הפיננסי הצמוד; המקומיים נהנים מבראנץ'; אנשים לוקחים את הכלבים שלהם לטיול; פנסיונרים שנרגעים מתחת לעצים או משחקים פטאנק ואנשים מעיינים בספרים בספריית הרחוב החיצונית. בלילה רוטשילד הופך לאזור חיי לילה תוסס עם הרבה פאבים מובילים, מקומות אוכל ומועדונים.

שדרות רוטשילד

הארכיטקטורה המצטיינת של שדרות רוטשילד

שדרות רוטשילד הן מקום נהדר לראות כמה מהארכיטקטורה המפורסמת של הבאוהאוס של תל אביב, הרשומה על ידי אונסק"ו. בפינת רחוב הרצל ושדרות רוטשילד נמצא בית שנבנה בשנת 1909 על ידי אחת מ-60 המשפחות המייסדות של תל אביב, משפחת אליאבסון. בפינת אלנבי ורוטשילד ניתן לראות ציור קיר קרמי גדול בצד בית לדרברג שנבנה ב-1925.

ציור הקיר עוצב על ידי זאב רבן, חבר בתנועת האמנות בצלאל. המבנה שוחזר בשנת 2007 כאשר נרכש על ידי המכון הצרפתי. בפינת רחוב רוטשילד והרצל ניתן לראות קיוסק היסטורי משוחזר בו ניתן לרכוש משקה או חטיף. בניין השגרירות הרוסית, שנבנה בשנת 1924 הוא אחד מגולות הכותרת הארכיטקטוניות של השדרה.

 קרא גם על מלונות עם בריכה פרטית בתל אביב כאן.

נקודות עניין לאורך שדרות רוטשילד

אולי האטרקציה ההיסטורית המובילה לאורך השדרה היא היכל העצמאות, מקום חתימת מגילת העצמאות של ישראל בשנת 1948. כיום זהו מוזיאון שבו ניתן ללמוד על אירוע היסטורי זה. מול היכל העצמאות ניצבים מזרקה גדולה ופסל רכיבה על סוסים של מאיר דיזנגוף, ראש העיר הראשון של תל אביב.

תוכלו לבקר במוזיאון ההגנה ברוטשילד מס' 23 כדי ללמוד על ההיסטוריה של כוחות ההגנה של ישראל. שדרות רוטשילד הן חלק מרובע האמנות של תל אביב, ובהן מספר גלריות חשובות ביניהן הגלריה זומר לאמנות עכשווית וגלריה אלון שגב.

שדרות רוטשילד בתל אביב

הדבר שמושך מקומיים רבים לרוטשילד הוא אזור הולכי הרגל עטור העצים שעובר באמצע השדרה. כאן אתה יכול לראות לעתים קרובות קבוצות של פנסיונרים נהנים מהשמש, היפסטרים לוגמים את הקפה שלהם, ומקומיים צעירים מבלים. צאו לטייל בשדרות רוטשילד כדי לספוג את האווירה או אם תרצו באמת לחקור את האזור המקסים הזה הצטרפו לסיור בתל אביב.

קרא גם על נמל יפו כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן