איך לבלות יום בירושלים: טיפים לסיור יום אחד לירושלים.

בעוד שיום אחד הוא רק מספיק זמן לגרד את פני העיר החידתית הזו, ירושלים כן מאפשרת למטיילים לארוז הרבה תוך 24 שעות בלבד. בדומה לישראל עצמה, היא משלבת רוחניות עתיקה עזה עם אטרקציות תרבותיות מודרניות מהשורה הראשונה, עם אתרי מפתח רבים במרחק הליכה זה מזה. ירושלים היא אחד המקומות הבודדים בעולם בהם תוכלו ליהנות מצליל המואזין (קריאה מוסלמית לתפילה) הצף מבעד לחלון הפתוח של כנסייה עתיקה תוך כדי סיור.

בוקר

התחילו את היום עם קפה חזק וארוחת בוקר ישראלית קלאסית לפני שצוללים לסיור באתרים הקדושים בעיר העתיקה.

הישראלים מתייחסים ברצינות לארוחת הבוקר, וההתחלה המסורתית של היום כוללת לחם טרי, ביצים, סלטים, זיתים וגבינות, נשטף עם קפה שחור חזק ומיץ טרי. Tachana Rhona (תחנה ראשונה), תחנת רכבת שעברה ייעוד מחדש, היא מקום מצוין לתיקון, ומציעה מספר בתי קפה ומסעדות שבהם תוכלו לתדלק ליום הגדול שלכם.

אולי תרצו לקרוא כאן גם על "דברים לעשות בירושלים".

ההיסטוריה של ירושלים

בעיר העתיקה, הניחו פתק המגלה את תקוותיכם, חלומותיכם או תפילותיכם אל אחד הנקיקים העמוקים בכותל המערבי, שריד לבית המקדש היהודי מימי התנ"ך; לבקר בכנסיית הקבר; ולבדוק את כיפת הסלע המכוסה בזהב, חלק ממתחם מסגד אל-אקצא. הסיור יום אחד לירושלים שלך אינו שלם מבלי לראות את תסביך דוד. עצרו במתחם עיר דוד כדי להציץ בפרויקט ארכיאולוגי יוצא דופן שבו נחשפים חפצי אמנות בני אלפי שנים של תרבויות עתיקות. ביציאה מהעיר העתיקה, עלו במדרגות דרך השוק, שם מוצגים צעיפים צבעוניים, סנדלי עור בעבודת יד, חולצות טריקו כיפיות לתיירים ומגוון רחב של כלי דת; מעודדים מיקוח.

אחרי הצהריים

אחרי בוקר של חקר אתרים קדושים עתיקים, העבר הילוך לאמנות מודרנית, חנויות אופנתיות ואוכל טעים.

צאו מהעיר העתיקה בשער יפו והתכופפו לתוך ממילא, מתחם קניות חיצוני הבנוי מלבנים מהחזית המקורית של המבנה, אשר הורכבו מחדש אבן אחר אבן במהלך שיפוצים. בין חנויות יוקרתיות יש כמה בתי קפה נהדרים, כמו רולאדין, שבהם אתה יכול לתפוס מאפה כדי לפנק אותך כשאתה עושה את דרכך לרחוב יואל משה סולומון, סמטה פאנקית עם חנויות תכשיטים, גלריות אמנות ודוכני מזכרות. מדרחוב בן יהודה השוקק נמצא ממש מעבר לפינה, וכאן תוכלו ליהנות ממיטב נגני הרחוב בעיר ולעשות הפסקה לארוחת צהריים.

טיול לירושלים לא יהיה שלם בלי ביקור במוזיאון ישראל, מוסד ברמה עולמית עם אוצרות של אמנים כמו רמברנדט, רובנס, אולדנבורג, פיקאסו ושאגאל, בנוסף לאוסף עצום של עתיקות והיכל העתיקות. ספר, המכיל את כתבי היד המקראיים העתיקים ביותר בעולם: מגילות ים המלח. המוזיאון מכיל גם ארבעה חללי פנים משוחזרים במלואם של בתי כנסת מאירופה, אסיה ואמריקה, המציגים מגוון רחב של ארכיטקטורה דתית וחפצי פולחן.

עֶרֶב

הגיע הזמן לתלות את התרמיל, להחליף את הנעליים האלה ולהתלבש לארוחת ערב רומנטית וללילה בעיר.

אחרי יום ארוך על הרגליים, קפצו על ה-tbus חזרה למלון הבוטיק המסוגנן. שנה למשהו מתאים יותר למזג האוויר הקריר יותר בערב וארוחת ערב ב-Darna. המסעדה המרוקאית האפלולית הזו נמצאת בבניין בן 200 שנה המעורר את הרומנטיקה והמסתורין של מרקש. דרנה היא חווית אוכל מיוחדת במינה ומומלץ להזמין מקום.

ירושלים (2)

לאחר ארוחת הערב, קחו מונית לפארק טדי למופע מזרקות בערב. הביאו בקבוק יין ותיהנו מהאורות המסונכרנים, המים היורים והמוזיקה בסצנה שבה ישראלים, פלסטינים ותיירים זרים נהנים מאוויר הערב ומבידור חופשי ביחד. סיימו את סיור יום אחד לירושלים עם חטיף חצות וכובע לילה ב"שוק", שוק פתוח ביום שהופך לאחת הסצנות הטובות ביותר ב"חיי לילה בירושלים".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן