דירות להשכרה בתל אביב

כמו שכולנו יודעים, למצוא דירות בתל אביב זה מטורף, במיוחד עם חוסר עברית. ישנן שתי דרכים לעשות זאת:

  • באמצעות סוכן – בדרך כלל צריך לשלם את שכר הדירה של החודש הראשון כעמלת מוצאים
  • הדרך הישראלית – דרך אתרים, קבוצות פייסבוק וחברים

1. דרך סוכן

הביקוש לדירות בתל אביב מטורף. סוכנים יקרים, אולם יש מקרים בהם יש צורך להיעזר בסוכן – חסר לכם זמן, אתם מחפשים דירות סודיות מיוחדות, אינכם מכירים את האזורים, ולא אכפת לכם מהעלויות. יתרונות נוספים של שימוש בסוכן הם שהם ימצאו דירות מתאימות התואמות את הצרכים שלכם, הם עשויים לעזור לכם בעורכי דין וחוזים, ויש להם שותפים לשירותים נוספים כמו מעבר דירה.

דִירָה

2. הדרך הישראלית

רוב הישראלים אינם משתמשים בסוכן למציאת דירה, אלא בודקים באופן קבוע אתרי דירות, קבוצות פייסבוק וכו'. אמנם זה יכול להיות הרבה עבודה, אבל זה יכול לחסוך לך כמה אלפי שקלים.

בדרך כלל השוכרים היוצאים יעזרו לבעל הבית למצוא שוכרים חדשים. הדרך הישראלית היא לארגן בית פתוח גדול לכמה שעות ואנשים יכולים להסתובב ולראות את הדירה. אנו ממליצים להגיע לבית הפתוח מוקדם ככל האפשר שכן השוכר היוצא יוסיף אנשים לרשימה עבור המשכיר ועדיף להיות בראש הרשימה.

אתרי אינטרנט:

  • יד2 – שוק מקוון ענק להרבה דברים, כולל דירות.
  • חסרי בית – עוד אתר רישומים ענק.

קבוצות בפייסבוק:

  • סוד תל אביב – ללא ספק קבוצת הפייסבוק הטובה בעולם. מעל 60,000 חברים עם למעלה מ-200 פוסטים בכל יום, המתייחסים לכל דבר בתל אביב (לא רק לדירות). מקום מצוין למצוא הובלות ורהיטים לאחר שמצאתם את הדירה שלכם.
  • דירות מפה לאוזן בת”א (דירות מפה לאוזן בתל אביב) – קבוצת פייסבוק של למעלה מ-70,000 חברים, בניהול סיטיוול. המון פוסטים חדשים בכל שעה, כולל רבים ללא עמלות סוכנים.
  • דירות ריקות בין חברים בתל אביב, לפני שמתפרסמות בהומלס (דירות ריקות בתל אביב) – קבוצת פייסבוק של למעלה מ-40,000 חברים. המון פוסטים חדשים בכל שעה, כולל רבים ללא עמלות סוכנים, ופוסטים מאנשים שמחפשים שותפים חדשים לחדר.
  • דירות ברת השגה (לא רק תל אביב) – קבוצת פייסבוק של למעלה מ-35,000 חברים, אך לא הרבה פעילות – אולי פוסט אחד ביום.
  • דירות להשכרה ריקות או שותפים בתל אביב (דירות להשכרה לרווקים או שותפים בתל אביב) – קבוצת פייסבוק של מעל 25,000. די פעיל, כ-50 פוסטים חדשים בכל יום.
  • דירות מפה לאוזן תל אביב (דירות מפה לאוזן בתל אביב) – קבוצת פייסבוק המונה מעל 20,000 חברים, בניהול חברת הובלות. מאוד פעיל, אבל הרבה מהפוסטים הם על ידי סוכנים.
  • מחפש דירה להשכיר / לשכור בתל אביב (מחפש דירות להשכרה בתל אביב) – קבוצת פייסבוק של מעל 18,000 חברים בניהול חברת הובלות. מאוד פעיל, אבל הרבה מהפוסטים הם על ידי סוכנים.
  • דירות בתל אביב בלי שותפים (דירות בתל אביב ללא שותפים) – קבוצה, 14,372 חברים
  • דירות תל אביב דירות תל אביב – קבוצה, 9,583 חברים
  • דירות להשכרה ברמת גן / גבעתיים (דירות להשכרה בגבעתיים ורמת גן) – קבוצה, 9,317 חברים
  • דירות יחיד עד 3000 ש”ח בתל אביב (דירות יחיד מתחת ל-3,000 שקלים) – קבוצה, 8,605 חברים
  • דירות בתל אביב (דירות בתל אביב) – קבוצה, 7,849 חברים, קבוצה פעילה
דירה בתל אביב

7 טיפים להשכרת דירה בתל אביב

אם החלטתם שתל אביב היא המקום שבו אתם רוצים לגור, אז אתם צריכים לדעת בדיוק איך ללכת למציאת דירה ולניהול מו"מ על הסכם שכירות בישראל. זה יכול להיות תהליך מפותל ומתסכל, אם אין לך הדרכה כלשהי, אז הנה כמה טיפים על מעבר לישראל שיעזרו לך להתחיל:

1. הניחו את התשתית

הישראלים יודעים שהדרך הטובה ביותר למצוא דירה בכל מקום בארץ היא לעבור דרך אתרים מקוונים כמו יד 2 או Homeless.co.il בהם אנשים מפרסמים את הדירות שלהם למכירה והשכרה ללא צורך לעבור סוכן. (אגב, יד 2 – שפירושה "יד שנייה" – מציע גם הרבה דברים שימושיים אחרים שתוכלו לקנות, כמו מכוניות, רהיטים יד שנייה, רשימות של אנשי מקצוע ומקצוענים, אפילו חיות מחמד ועוד).

2. מצא סוכן

בהיותך חדש בסצנה התל אביבית, כנראה שעדיף למצוא סוכן בעל מוניטין שיוכל לשמש כמדריך ומתורגמן שלך. עמלת הסוכן (בדרך כלל שכר דירה של חודש + 17% מע"מ) עשויה בהחלט להיות שווה את זה, שכן יהיה לך משאב שיכול לחסוך לך הרבה התרוצצות, אי הבנות ותסכול. סוכן גם יבטיח שהבעל הבית הפוטנציאלי שלך אמין. לסוכנים יש גישה מיידית למגוון רחב של רישומים עדכניים. הסוכן הנכון שמבין את הצרכים שלך יכול לספק לך מידע רב כדי לקבל החלטה מושכלת.

תנו לעצמכם לפחות חודשיים לפני שאתם צריכים לעבור דירה. אל תצפו לעסקאות של הרגע האחרון, כי אתם עלולים לקבל דירה שאתם לא ממש אוהבים בגלל לחץ זמן. דירות פנויות זמינות באופן מיידי ואילו דירות מאוכלסות יהיו זמינות בדרך כלל תוך 30-45 יום.

אם אתם עוברים דירה לעבודה ומתכננים לבקר בתל אביב כדי לבדוק דברים לפני המעבר, נסו להגיע לשבוע שלם לפחות. הגישה לדירות ולסוכנים מוגבלת בסופי שבוע. אל תצפו למצוא דירה מיד, מכיוון שהתהליך עשוי להימשך זמן רב מהצפוי, לכן הקפידו לתת לו את הזמן הדרוש. שמור את כל הניירת, הערבים (במידת הצורך) והכספים שלך נגישים בבנק המקומי. בעלי בתים ישראלים לא מתעסקים עם בנקים זרים ולא יקבלו צ'קים זרים.

בקר כאן כדי לקבל מידע נוסף על מלונות בתל אביב.

אם מצאתם דירה שמושכת אתכם, פעלו מהר. להשכרה בתל אביב יש ביקוש רב וחשיבה על זה אפילו רק 24 שעות עלולה להסתכן באובדן זה לגמרי. אז אם אתה מוצא דירה שאתה אוהב, קח אותה. הסוכן שלך צריך להחזיק את כל הפרטים והמסמכים בתיק שלו, כך שלא אמור להיות תהליך ממושך לעבור.

3. דע את התקציב שלך:

דע את המקסימום שאתה מוכן לשלם, אבל עבוד בטווח מחירים. זה מאוד לא סביר שתמצאו דירה בדיוק במחיר הנכון, אז היו גמישים בטווח. יש גם חיובים חודשיים נוספים שתצטרך לקחת בחשבון.

דירה להשכרה

"ועד בית" הם דמי אחזקה חודשיים ו"ארנונה" הם ארנונה. "ועד הבית" מבוסס על דרישות תחזוקה ואם יש מעלית ו/או חניה, בין אם בשטח החניה של הבניין, או מתחת לאדמה. למגדלים החדשים יותר ולמתחמים בשירות מלא יהיו דמי ניהול חודשיים גבוהים יותר בגלל השירותים שהמתחמים הללו מציעים, למשל. ז. אולמות כושר, בריכות שחייה, לובי קדמי ועוד. כל אלה מוסיפים לחיובי "ועד בית".

"ארנונה" מחושב לפי המיקום או השכונה ושטח המגורים בפועל של הדירה. דירת שני חדרים ממוצעת במרכז תל אביב יכולה לנוע בין 450 –700 ₪ לחודש, והיא מחויבת כל חודשיים וכך גם מים וחשמל.

4. דע מה אתה רוצה…אבל תהיה גמיש

אל תיתן לציפיות שלך להשתלט עליך. הדירות בישראל הן לרוב קטנות יותר מאשר במקומות אחרים בעולם ומעוצבות אחרת. אולי תמצאו את חדר השינה הראשי קטן מאוד, אבל אזורי הטרקלין והסלון גדולים בהרבה. אם אתם מחפשים מרפסת, וודאו שיש לה נוף הגון – לרחוב מוצל או אפילו נוף לים אם אתם יכולים להשיג אותה, אבל היו מוכנים לשלם יותר. בדקו שבדירה יש מזגן ושהוא עובד.

דירות חדשות יותר יגיעו כמעט בוודאות עם מיזוג אוויר מרכזי, אבל בניינים ישנים ככל הנראה לא. אם אתם מתכוונים לגור בתל אביב, במיוחד בקיץ ישראלי, חייבים מזגן. אם אין בדירה, ואתם מתכננים חוזה שכירות לטווח ארוך, הגיעו להסכמה עם המשכיר על התקנת יחידת מיזוג… אחרת אל תיקחו את הדירה, לא משנה כמה אטרקטיבי המיקום או המחיר (אלא אם כן אתה נהנה לחיות בחום קיצוני).

5. בדקו את הנכס היטב

במיוחד אם הדירה ישנה, כדאי להזמין מהנדס בניין בעל מוניטין שיבדוק את המראה הסביר של עובש ורטיבות על הקירות, ברזים ושירותים דולפים, ואת החשמל והחיווט. אם אתם שוכרים דירה מרוהטת, בדקו את מצב הריהוט והמכשירים; שקול לצלם את הדירה והריהוט לפני החתימה ולפרט את כל מה שאתה מוצא. זה ימנע ויכוחים – ואולי אפילו חילוט פיקדון הביטחון שלך[1] – בסוף תקופת השכירות שלך.

6. הכירו את מיקומכם החדש

אם אתם מחפשים את ה"חוויה התל אביבית" המובהקת, תרגישו קודם כל את האזור. טיילו ברחובותיה – במיוחד בשישי בבוקר כשרוב האנשים לא עובדים (שבוע ששת הימים של ישראל הפך בשנים האחרונות לשבוע של חמישה ימים; יום שישי הוא היום לקניות, לשתות קפה, לפגוש חברים). האווירה ביום שישי בתל אביב משכרת. אם תצליחו למצוא דירה באזור שממש מתנדנד בימי שישי, אתם אכן תהיו חניכים מאושרים.

דירות

7. היו מוכנים לשינוי

לשכור בתל אביב זה לא כמו לשכור בכל מקום אחר בעולם: למעשה, לגור בתל אביב זה לא כמו לגור בכל מקום אחר. זוהי חוויה ייחודית ומרגשת לחלוטין, אבל יש לה את המלכודות שלה. הטיפ הכי חשוב למגורים בתל אביב הוא…תהנו, ספגו אותו, דעו שרוב הישראלים הם חברים חמים, מסבירי פנים וחברים נהדרים.

אולי תרצו גם לקרוא את המדריך שלנו על מנעולן בתל אביב כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן