איך להירגע באופן טבעי

אין ספק שאורח החיים המודרני של היום יכול להיות מלחיץ. בין עבודה, משפחה וחובות חברתיות, זה יכול להיות קשה לפנות זמן לעצמך. אבל חשוב למצוא את הזמן. הרפיה יכולה לעזור לך לשמור על בריאותך, הן בגופך והן בנפשך, לעזור לך להתאושש מהלחצים היומיומיים שהחיים מטילים עליך. למרבה המזל, לא משנה כמה אתה עסוק, זה פשוט ללמוד איך להירגע באופן טבעי.

דרכים קלות להירגע

כשזה מגיע לאסטרטגיות הרפיה, כמה שיותר קל יותר טוב! אם אתה יכול למצוא חמש דקות מהיום שלך לעצמך, אתה יכול בקלות להיכנס לאסטרטגיית הרפיה פשוטה. הנה כמה דרכים קלות לעזור להירגע:

הַרפָּיָה

תנשום את זה החוצה

תרגילי נשימה הם אחת מאסטרטגיות ההרפיה הפשוטות ביותר, ויכולים להרגיע ביעילות את הגוף והנפש הלחוצים שלך בכל מקום ובכל זמן. שב או שכב במקום שקט ובטוח כמו על המיטה או על הרצפה בבית והניח את אחת הידיים על הבטן. נשמו פנימה לספירה איטית של שלוש, ואז נשמו החוצה לאותה ספירה איטית של שלוש. הרגישו את הבטן שלכם עולה ויורדת בזמן שאתם נושמים פנימה והחוצה. חזור חמש פעמים, או כל עוד אתה צריך להרגיש רגוע.

אתה יכול גם לבלות יום ב נמל תל אביב כדי להתחבר לטבע.

שחרר מתח פיזי

כאשר אנו חשים לחץ נפשי, אנו חשים לעיתים קרובות גם לחץ פיזי. שחרור כל מתח פיזי יכול לעזור בהפגת מתחים בגוף ובנפש. הנח על משטח רך, כגון המיטה שלך, שטיח או מזרן יוגה. מתח חלק אחד של הגוף בכל פעם, ולאחר מכן שחרר לאט את השרירים. תוך כדי כך, שימו לב כיצד תחושות הגוף שלכם משתנות. אנשים רבים מתחילים עם השרירים בפנים או עם בהונותיהם, ואז מתקדמים דרך השרירים על פני גופם לקצה הנגדי.

קח תוספי תזונה

נטילת תוספי מזון וויטמינים כדי להירגע באופן טבעי יכולה להיות שיטה יעילה עבור אלה הנאבקים בחרדה או מתח. כדורי הרגעה פועלים על ידי האטת הפעילות במערכת העצבים המרכזית, מה שעוזר להרגיע ולהרגיע את הנפש והגוף. שלא כמו תרופות או חומרים אחרים, תוספי מזון רבים נרשמים על ידי רופאים וניתן ליטול אותם בבטחה בהדרכתם.

עם זאת, חשוב לזכור שהסתמכות על תרופות בלבד לניהול חרדה או מתח אינה פתרון לטווח ארוך. חשוב גם לשלב טכניקות הרפיה טבעיות אחרות, כגון נשימה עמוקה, מדיטציה או פעילות גופנית, בשגרת היומיום של האדם על מנת לשמור על רווחה כללית.

רשום את המחשבות שלך

הוצאת דברים מהראש שלך על ידי כתיבתם עשויה לעזור לך להירגע. כאשר אתה מרגיש לחוץ, הקדישו כמה דקות לרשום כמה הערות קצרות על איך אתם מרגישים או איך הולך היום שלכם. תוכל לעשות זאת במחברת או באפליקציית הערות בטלפון החכם שלך [1]. אל תדאג להיות פיוטי או לאיית הכל נכון. פשוט התמקד בביטוי עצמך כדי לעזור לשחרר חלק מהלחץ שלך.

עשה רשימה

יצירת רשימה על מה שאתה אסיר תודה עליו יכולה לעזור לאנשים מסוימים להרגיש רגועים. מומחים אומרים שכאשר אנו לחוצים, אנו נוטים להתמקד בחלקים השליליים של החיים ולא בחיוביים. חשיבה על החלקים החיוביים בחייך ורישום אותם עשויה לעזור לך להירגע. נסו לחשוב על שלושה דברים טובים שקרו לכם היום ורשמו אותם, גם אם הם דברים קטנים כמו להגיע בזמן לעבודה או לאכול ארוחת צהריים טעימה.

דמיינו את השלווה שלכם

שמעת פעם את הביטוי "מצא את המקום המאושר שלך"? שבו במקום שקט ובטוח, כמו חדר השינה שלכם, והתחילו לחשוב על מקום בעולם שבו אתם מרגישים הכי רגועים. עצמו את העיניים ודמיינו את כל הפרטים הקשורים למקום הזה: המראות, הקולות, הריחות, הטעמים והתחושות המישושות.

מַרגִיעַ

לדוגמה, אם אתה חושב על החוף, אתה יכול לדמיין גלים רגועים, קולות של ילדים משחקים בחול, ריח של קרם הגנה, טעם של גלידה צוננת ותחושה של חול גרוס מתחת לרגליים. ככל שתכנס יותר להדמיה שלך, כך תוכל להירגע יותר.

להתחבר לטבע

בילוי של כמה דקות בטבע כשאתה מרגיש לחוץ עשוי לעזור לך להירגע. כשאתם מרגישים לחוץ, קחו צעד החוצה וצאו לטיול קצר, או פשוט שבו בטבע. אבל אתה לא בהכרח צריך להיות בטבע כדי להרגיש את השפעות הפחתת המתח שלו.

מדענים גילו שעצם התבוננות בתמונות של טבע עם ירק במשך חמש דקות על מסך מחשב יכולה לעזור להרגיע אותך. לכן, הודות לטכנולוגיה, אפילו אנשים שחיים ועובדים בערים גדולות רחוקות מהטבע עדיין יכולים לחוות את ההשפעות המרגיעות שלה.

הרפיה היא לא רק למבוגרים בלבד, היא חשובה גם לילדים ובני נוער. אם אתה מרגיש שילדך צריך להירגע, עזור לו או לה לעבור את התרגילים האלה. יתר על כן, תהיו מעורבים בתרגילי הרפיה קלים אלה עם ילדכם. זה יכול לעזור לעודד ויסות עצמי והתנהגות מרגיעה אצל ילדכם.

אולי תרצה לקרוא את המדריך שלנו על חופים בתל אביב כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן